شنبه ۷ مهر ۱۴۰۳

پروژه‌ خدمات ارتباطي پيشرفته‌ کشور معطل محتواست

فيضي

یکشنبه ۲۴ بهمن ۱۳۸۹ - ۰۹:۴۸:۰۰


با اجرايي شدن پروژه‌ ACS يعني ارايه خدمات ارتباطي پيشرفته، درصورت تامين محتوا ازسوي مراجع ذي‌ربط، امکان استفاده از منابع چندرسانه‌اي درخواستي شامل صوت و تصوير با کيفيت مطلوب در گيرنده‌هاي تلويزيوني، همزمان با استفاده از تلفن براي کاربران فراهم خواهد شد.

وايمکس نيوز- ظاهرا هزينه نگهداري پروژه ACS نسبت به درآمد آن، پايين‌تر است و اگر اين پروژه از حالت آزمايشي به اجرايي تبديل شود، مي‌تواند درآمدزايي مناسبي را براي شرکت مخابرات به همراه داشته باشد.
به گفته مدير عامل شرکت مخابرات ايران تلاش مي‌شود تا تعرفه خدمات استفاده از اين سرويس به گونه‌اي تعيين شود که تاثير زيادي در سبد هزينه خانوارها نداشته باشد و با توجه به اينکه تعرفه مرتبط با محتوا خواهد بود و تامين محتوا برعهده سازمان‌هاي مربوطه است، تصويب و تنظيم تعرفه بعد از مشخص شدن نحوه همکاري نهادهاي مسوول محتوا اعلام خواهد شد.
صابر فيضي گفته بود: محتوا تعيين‌کننده تعرفه است و بايد ببينيم که هر محتواي ارايه شده چه ارزشي دارد.
اما مدير کل روابط عمومي شرکت مخابرات ايران نيز گفته بود: اين پروژه از نظر فني آماده است و اگر بتوانيم به لحاظ تامين محتوا با صدا و سيما و ديگر توليدکنندگان محتوا به نتيجه برسيم اين موضوع تا پايان سال جاري به نتيجه مي‌رسد.
داوود زارعيان گفت: براي ‌اجرايي شدن پروژه ACS بايد با تامين‌کنندگان محتوا به نتيجه رسيد که در اين رابطه جلسات و مذاکرات خوبي تا امروز داشتيم و با توجه به اين که ضلع اصلي تامين محتوا در اين زمينه برعهده صدا و سيماست براي تدوين محتوا مشغول مذاکره با آنها هستيم.
ابه گفته وي پايلوت اين شبکه در تهران راه‌اندازي شده و اميدواريم بتوانيم بحث محتوا را هرچه زودتر ساماندهي کرده و به نتيجه برسيم.
اما رييس هيات مديره شرکت مخابرات ايران هم پيش از اين درباره اين سرويس گفته بود: از نظر فني مي‌توان گفت که کار سيستم ACS تا حد خوبي پيش رفته اما از نظر محتوا اينگونه نبوده است زيرا تا به حال تنها دو سازمان با ما موافقت و همکاري کردند که يکي صدا و سيما (سروش رسانه) و ديگري آستان قدس رضوي است.
وفا غفاريان گفته بود: اين سرويس چند بخش دارد که بخش فني آن عملياتي و سرورهاي آن کاملا نصب شده و بخش‌هايي که بايد نزد مصرف کننده و استفاده کننده نهايي گذاشته شود، شبکه‌ها و سوئيچ‌ها در شهرهاي مختلف نيز تست شده است.
وي با بيان اينکه در زمينه تامين محتوا مشکل داريم، گفته بود: يکسري مسايل مرتبط به تنظيم مقررات است مثلا تعرفه‌ها حتي اگر کوتاه‌مدت يا موقت باشد بايد مشخص شود و دومين موضوع نحوه توزيع اين سرويس است که ما ترجيح مي‌دهيم از طريق مخابرات اين کار صورت نگيرد و ويديوکلوپ‌ها يا بخش خصوصي به نوعي درگير آن باشند، اما هنوز ساختار آن شکل نگرفته است.
به گفته رييس هيات مديره مخابرات درصدي از درآمد و هزينه‌اي که از مردم براي دريافت اين سرويس مي‌گيريم به خود تامين کننده محتوا داده مي‌شود که هنوز تعرفه‌ آن نهايي نشده است؛ اين کار بحث جديدي است بنابراين کندتر از سرعتي که مدنظر ما بود انجام مي‌شود.
 

منبع: ايسنا

دیدگاه ها و نظرات :

captcha
ارسال
اشتراک گذاری مطالب

آخرین مطالب آرشیو

پربیننده‌ترین مطالب آرشیو